Patrol w terenieBlotne zabawyQuad konta patrol4x4

WebHostingLab.org

INOrajdy4x4.pl - Samochodowe rajdy terenowe 4x4 Inowrocław - Aktualności
Aktualności

Aktualności (25)

Witajcie kochani! Na wstępnie chcielibyśmy Was wszystkich przeprosić za mały przestój z naszą stroną. Mieliśmy mały problem z nierzetelnym usługodawcą, lecz już wszystko jest i będzie wporządku. 
 

Cztery różne rajdy, czterech różnych organizatorów, cztery różne zakątki Polski, a to wszystko ujęte w jedną ramkę – tak prezentuje się Polska Liga Terenowa. To zupełnie nowy projekt, który zrodził się w głowach kilku organizatorów, którzy postanowili się zjednoczyć pod wspólnym szyldem. Po co? – Bo nie ma czegoś takiego – krótko odpowiada Robert „Leon” Dalewski, jeden z pomysłodawców PLT. Faktycznie, są w Polsce różne cykle rajdowe, ale zwykle łączy je jeden organizator. A tu skrzyknęło się ich kilku.

Robert „Leon” Dalewski, Jacek „Putin” Półtorak ,Zbigniew „Zbyszko” Gaik, Andrzej „Siojo” Wójcik, Mariusz „Jenot” Kaźmierczak – te nazwiska w środowisku offroadowym są znane i lubiane. Od lat ci panowie organizują cieszące się popularnością rajdy. I to właśnie oni są gwarantami tego, że Polska Liga Terenowa będzie składać się z imprez na najwyższym poziomie. – Chcemy, by Liga była czymś na kształt Mistrzostw Polski. Rywalizacja w całym cyklu będzie z pewnością bardziej emocjonująca niż na pojedynczych rajdach, gdyż wszyscy uczestnicy będą dodatkowo ujmowani w klasyfikacji rocznej. Przekonamy się, kto jest najlepszym offroadowcem w Polsce – śmieje się Robert Dalewski. Śmieje, bo rywalizacja jest niejako pretekstem do realizacji nadrzędnego celu Polskiej Ligi Terenowej – integracji. Wielu offroadowców jest bowiem skupionych wokół konkretnych rajdów, organizatorów czy terenów. Pomysłodawcy Ligi, łącząc swoje imprezy w jeden cykl, chcą natomiast ich „wymieszać” i zintegrować.

Premierowy sezon Polskiej Ligi Terenowej rusza już w kwietniu. Pierwsza edycja, którą zaplanowano na termin 10.-11.04., rozegrana będzie na Mazowszu. Bazą rajdu będzie Trojanów, w okolicach którego organizatorzy wyszukali zupełnie „dziewicze” rajdowo tereny. Uczestnicy zakosztują tam wyjątkowo „sytych” bagien, niemal pionowych trawersów, a także jazdy urokliwymi wąwozami, których dna przecinają rzeczki. Lokalizacja 1. edycji Polskiej Ligi Terenowej w centralnej Polsce ma zaś zachęcić uczestników z całego kraju do udziału w tym rajdzie. Organizatorzy liczą też na to, że zasmakowawszy rywalizacji ligowej chętnie wystartują oni także w kolejnych edycjach. A następna okazja będzie już niecałe 2 miesiące później. W dniach 5.-6.06. odbędzie się 2. edycja Polskiej Ligi Terenowej. Tym razem gościny offroadowcom udzieli Duszno (Mogilno), położone na skraju województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Tutaj na ligowiczów czekają tereny znane z rajdów organizowanych przez klub „Mordor”, odbywały się tu również 2 edycje Poland Trophy i Puchar Polski ATV. Dwie z duszniańskich standardowych prób – „Rzeźnia” i „Sołtys” już niemal obrosły legendą, natomiast uczestnikom Polskiej Ligi Terenowej zagwarantują solidny zastrzyk adrenaliny, a przede wszystkim mnóstwo dobrej zabawy. Na tyle dobrej, że organizatorzy po tym rajdzie dają ligowiczom aż 3 miesiące wolnego na doprowadzenie aut i siebie do stanu używalności. Dopiero po wakacjach, a konkretnie w terminie 25.-26.09., rozegrana będzie 3. edycja PLT. Miejscem tej potyczki będzie kolejne z miejsc, które na stałe wpisały się już w offroadową mapę Polski – to poligon w Biedrusku pod Poznaniem. Poligony są doskonałymi terenami do rajdów, gdyż są rozległe i pełne niespodzianek. Ten w Biedrusku natomiast jest na tyle atrakcyjny, że również organizatorzy kultowego, międzynarodowego rajdu Breslau-Poland zaplanowali tu część trasy. Uczestnicy Polskiej Ligi Terenowej, którzy pojawią się tu prawie 3 miesiące po tej imprezie, będą się więc zmagać z terenem nieco „przeoranym” przez stawkę zawodników Breslau Rally. Po tym niełatwym starciu już tylko niecały miesiąc będzie ich dzielił od finałowej rozgrywki PLT, która odbędzie się w dniach 23.-24.10. w okolicach Jeleniej Góry. Tereny, na których będzie się rozgrywała ostatnia, 4. edycja Ligi, znane są licznemu gronu ofroadowców bawiących się co roku na „Mud Party”. Ligowicze zmierzą się tutaj z obszarami kopalnianymi (dużo technicznej jazdy) i bagnami, a późnojesienna aura niemal gwarantuje, że błota będzie tu pod dostatkiem. Podczas tej edycji odbędzie się także uroczyste podsumowanie rocznej rywalizacji w Polskiej Lidze Terenowej oraz wręczenie nagród załogom, które w swoich klasach okazały się najlepsze.

 

Rok 2015 będzie pierwszym, ale na pewno nie ostatnim sezonem Polskiej Ligi Terenowej. Jej twórcy pracują już nad przyszłorocznym harmonogramem: - Naszym zamiarem jest to, by Liga była naprawdę ogólnopolskim cyklem imprez, dlatego w każdym następnym sezonie jej edycje będą się odbywać w innych miejscach – tak, aby faktycznie ta rywalizacja objęła całą Polskę. Planujemy też pewne nowości, ale na razie są one naszą słodką tajemnicą. Póki co chcemy się przekonać, jak się Liga sprawdzi w premierowym sezonie – opowiada Robert „Leon” Dalewski. Na pierwszą edycję pierwszego sezonu Polskiej Ligi Terenowej można się już zapisywać. Szczegółowe informacje można uzyskać na fanpage’u PLT: Polska Liga Terenowa na Facebooku

 

źródło: rajdy4x4.pl

Written by Saturday, 21 March 2015 08:16

Zapraszamy w Niedzielę, 7 grudnia na ognisko w Józefince. Przygotowania do śnieżnej zimy!

Przy okazji chceli byśmy życzyć wam najlepszego z okazji zbliżających się mikołajek :)

 

Written by Sunday, 30 November 2014 18:38

Maramuresz to mekka off-road’owych podróżników. Ta karpacka kraina historyczna położona w północnej Rumunii oraz południowej Ukrainie od lat kusi dziką przyrodą, górskimi połoninami, bezkresną przestrzenią, niczym nie skrępowaną wolnością.

Najlepsza droga do Maramuresz prowadzi przez maramuresz.com, miejsce w sieci, w którym znajdziecie ludzi od 10 już lat organizujących wyprawy do Maramuresz i szeroko rozumianych Bałkanów. Rok 2014 jest dla nich rokiem jubileuszu, przez co z przyjemnością, w ich imieniu, możemy zaprosić Was na X edycję wyprawy MARAMURESZ CLASSIC!

Maramuresz Classic to wyprawa, w trakcie której uczestnicy poruszają się według road-book’a swobodnie dysponując swoim czasem. W przekazanych materiałach organizatorzy zwracają uwagę na miejsca warte zobaczenia, nie narzucając jednak nikomu obowiązkowego planu dnia.

Oto co o tegorocznej, jubileuszowej, trasie mówi Michał, organizator imprezy:

Sam roadbook to ok. 400km, odcinki dzienne to 40-100km rozpisane na 5 dni po 6-9h jazdy i zwiedzania (jaskinie, wąwozy, zjawiska krasowe). Jako że jesienią dni są krótsze postanowiłem robić nieco krótsze odcinki dzienne, niż dawniej, bo często zdarzało się, że ludzie dojeżdżali na biwaki po ciemku błądząc. Ostatni, szósty dzień zostawiam, jako fakultatywny – przejazd w grupie przez Góry Trascaului, odwiedziny cytadeli w Alba Iulia , a potem wizyta na starym mieście w Cluj Napoca. Chętni mogą jeszcze obskoczyć Transalpinę w sobotę i na niedzielę wieczór wylądować w domu.

Na pytanie o skalę trudności wyprawy Michał odpowiedział:

Objechana została Jeepem Rubicon na oponach typu ”słabe mt”, czyli Cooper Discoverer STT (32”), z liftem 2 cale i wyciągarką używaną dwa, czy trzy razy. Dało radę mimo, iż niebo raczyło nas naprzemiennie deszczem i… deszczem, począwszy od połowy dnia drugiego.  Błoto jest, ale pod błotem zazwyczaj jest kamień, więc dramatu nie ma. Dramat robi się wtedy, gdy kamień jest na tyle duży, że prześwitu brak, albo na tyle luźny, że trakcja znika. Takich miejsc jest kilka, da się je zrobić technicznie, niemniej jednak, jeśli będzie akurat padać, a ktoś będzie dysponował słabszym bieżnikiem – zorganizuję możliwość objazdu bokiem. Jak wiemy, na służby medyczne (zwłaszcza rumuńskie) pośrodku niczego liczyć nie sposób. Mamy też niespodzianki w postaci śliskich trawek, kilku strumyków i dróg zrywkowych, ale jako że niezgoda rujnuje, a zgoda buduje (np. drogi) – dacie radę. Poza tym w kupie siła ;-) ”.

Więcej szczegółów dotyczących jubileuszu Maramuresz Classic znajdziecie na stronie wyprawy, lub kontaktując się z Michałem: nr tel. 502 155 992, mail:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

źródło: magazyn4x4

Written by Sunday, 07 September 2014 21:14

Większość Range Roverów Evoque nigdy nie zjeżdża z asfaltu - rano służą do podwożenia dzieci do szkoły, a wieczorem do jazdy po bulwarach. Możliwości terenowe tego modelu są jednak nieprzeciętne. Zobaczcie jak mały Range poradził sobie w skate parku.

Chiński oddział Land Rovera zabrał Evoque'a do największego skate parku w Azji, który zlokalizowany jest w Szanghaju. Auto bardzo dobrze poradziło sobie na betonowych przeszkodach. Być może poniższe nagrania zainspirują właścicieli tych samochodów do opuszczenia rutynowych tras z utwardzonymi dro.

gami i pobawienia się w terenie...

Written by Tuesday, 03 June 2014 09:51

Przyjmijcie najserdeczniejsze życzenia i od naszej ekipiy! Życzymy Wam tego, czego najbardziej pragniecie! Wesołego jajka oraz wiosennego nastroju w rodzinnym gronie :)

Written by Friday, 18 April 2014 10:38

Land Rover zaprzągł nowe technologie po to, aby jazda w terenie była jeszcze łatwiejsza. Producent zaprezentował niedawno koncepcję przezroczystej maski.

Sama pokrywa silnika oczywiście wciąż zachowała tradycyjną formę. Efekt jej transparentności uzyskiwany jest za pomocą kamer umieszczonych z przodu auta. Nieustannie skanują one otoczenie, i przekazują obraz na zaawansowany wyświetlacz typu head-up display umieszczony na przedniej szybie. Dodatkowo system dodaje wirtualne koła, odwzorowujące ruchy kierownicą.Tym sposobem kierowca patrząc przez przednią szybę ma wrażenie jazdy przezroczystym autem.

Dzięki temu do minimum wyeliminowany zostanie brak widoczności bezpośrednio przed autem, szczególnie podczas pokonywania wzniesień. Z całą pewności ułatwi to poruszanie się po bezdrożach i pozwoli uniknąć wielu uszkodzeń układu jezdnego i podwozia. System ma wejść do seryjnej produkcji wraz z wypuszczeniem na rynek najnowszej generacji Discovery, zapowiadanej na 2015 rok.

źródło: adrenalinemotorsport.pl

Written by Saturday, 12 April 2014 10:56

Warsaw Dakar Challenge jest to wyzwanie dla odważnych i żądnych wrażeń podróżników nie bojących się zmierzyć z Senegalskimi piaskami i temperatura. Jest to pierwsza edycja w Polsce, ale nie w Europie od 10 lat w Holandii odbyło się już 37 wypraw.

Ponad to team’y z Challenge Club brały udział:

  • Red Sea Challenge
  • Nordcape Challenge
  • Mongol Challenge
  • Pekin Challenge
  • Bombay Challenge

Startujemy 30 październik 2014r.

Więcej informacji będziecie wkrótce mogli zobaczyć na facebooku Warsaw Dakar Challenge.

Written by Friday, 14 March 2014 22:28

Druga runda Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych została w tym roku zaplanowana we Włoszech. Na starcie będziemy mogli podziwiać doborowe towarzystwo polskich kierowców. W trzydniowej rywalizacji w dorzeczach Meduny, Cosy i Tagliamento swoją obecność zaznaczy aż 25 rajdowców znad Wisły.

To już 21. edycja Italian Baja, która tradycyjnie odbędzie się na północy Włoch w prowincji Pordenone. W tym roku z powodu dwóch miesięcy dość silnych opadów deszczu organizatorzy "tradycyjnie" zmuszeni byli zmienić nieco wcześniej zaplanowaną trasę. W piątek w ramach prologu zawodnicy będą mieli do pokonania krótką trasę z Cordenons do Zoppola o długości 9,2 km. W sobotę pięć razy będą pokonywać dwa odcinki specjalne o długości 44 i 19 km. Na niedzielę ponownie wyjadą w te same miejsca, z tą różnicą, że organizatorzy zaplanowali poruszanie się w przeciwnym kierunku.

Stawka samochodów preznetuje się bardzo interesująco. Mocną ekipę wystawia Overdrive Racing, który do Włoch delegował Yazeeda Al-Rajhi, Reinaldo Varelę, Aleksandra Żełudowa Marka Dąbrowskiego (z Jackiem Czachorem) i Adama Małysza (z Rafałem Martonem). Za kierownicami MINI All4 Racing zasiądą Martin Kaczmarski i Vladimir Vasiliev. Na starcie zobaczymy również Jeana-Louisa Schlessera, Mirka Zapletala (z Maćkiem Martonem), Borisa Gadasina, Karola Fazekasa, Costela Casuneanu i Miki Biasiona, który wystartuje nowym, ralliartowym Mitsubishi L200.

Polską ekipę samochodów uzupełnią Piotr Beaupre (z Jackiem Lisickim), Tomasz Czerniak (z  Bartoszem Szlęzakiem) i nowy kierowca w stawce - Edgar Łukasiewicz.

Jeszcze mocniejsza grupa Polaków pojedzie w klasie motocykli i quadów. Prym dierży  będzie Jakub Przygoński – 6. zawodnik ostatniego rajdu Dakar, który we Włoszech będzie przygotowywał się do startów w cyklu Mistrzostw Świata FIM. Jego śladem pojadą Artur Błański, Krzysztof Jarmuż, Przemysław Pawłowski i Sebastian Kałużny. W stawce quadów z pewnością możemy liczyć na doskonałą trójkę w składzie Kamil Wiśniewski, Zbigniew Zych i Łukasz Łaskawiec, a tempa spróbują im dotrzymać Maciej Albinowski, Piotr Serbista, Jarosław Kalinowski oraz Arkadiusz i Adrian Bernatowie. Dodatkowo w klasie UTV zobaczymy Tadeusza Wiśniewskiego.

Start Italian Baja zaplanowano na piątek 14 marca na godzinę 16:30.
MM

źródło: www.terenowo.pl

 

Written by Thursday, 13 March 2014 10:58
Page 1 of 3

Wybierz jezyk

Polish Czech English French German Russian Spanish

Szukaj na stronie

kto szuka, ten nie błądzi ; )

Licznik odwiedzin

Dzisiaj
Wczoraj
Tydzień
Ten miesiąc
Ostatni miesiąc
Wszystkie
30
102
132
4076
2795
188388

Partnerzy

 








Notatka

Panowie i Panie prosze o przesyłanie ciekawych fotek z rajdów i wypraw na maila This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. postaramy sie wiekszość zdjeć opublikować. Pozdrawiamy
Subskrybuj
Facebook
Copyright 2013 by INOrajdy4x4.pl - All rights reserved! Wykonanie strony: Ino-Komnet